Bissell 2048N oranje, titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bissell 2048N oranje, titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Piet 22-03-2018

Handige in het gebruik

Steelstofzuiger met veel mogelijkheden, goede zuigkracht, niet te zwaar en kan lang worden gebruikt.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Doet wat het belooft

Evert 24-06-2017

Superhandig, kwaliteit, waar voor je geld

De Bissell Multireach Ion XL is een superhandig snoerloos apparaat. Het heeft een regelbare zuigkracht en een inschakelbare draaiborstel die het vuil zo nodig losmaakt.
Het apparaat blijft gemakkelijk rechtop staan als je bv iets met twee handen moet verzetten. Hoogte 115 cm.
Het apparaat parkeer je in de lader, zodat het altijd bedrijfsklaar staat. Met de arm naar achteren geknikt, is het geheel maar 70 cm hoog.
Alle delen zijn gemakkelijk los te klikken om te wisselen of schoon te maken. Het legen van het reservoir gaat snel: ik kiep de inhoud in een zakje en gooi dat in de kliko. Het legen is een wat stoffig karweitje dat ik buiten doe. Het -zeer doeltreffende- filtertje is draaibaar waardoor het vuil loslaat in het reservoir. Praktisch! Filter is ook wasbaar, maar daarmee nog geen ervaring. De inhoud van het reservoir is zichtbaar (transparante kunststof). Opgezogen schroeven, gouden ringen of diamantjes (grapje) zie je zo schitteren! Voor hoger gelegen vuil (tafeltjes, vensterbanken) is het gemakkelijk af te nemen zuigdeel ook handig (goede kruimeldief). Voor hoekjes is hierbij een hulpstukje (opgeborgen op de lader) met uitschuifbaar borsteltje.
Bissell was voor mij een onbekend merk, maar ik ben nu al overtuigd van de goede kwaliteit: degelijke kunststof, goed functionerende schakelaars, de doordachte knikarm waardoor je gemakkelijk kunt zuigen onder lage objecten zoals tafeltjes en banken: de Bissell rijd je dan plat over de vloer tot 15 cm hoogte tot 65 cm diepte! Hiervoor hoef je nauwelijks te bukken.
Het wisselen van borsteltje is kinderspel (twee soorten borstels meegeleverd).
Ik zie het apparaat niet als vervanger van de gewone slang-stofzuiger (ik heb een stofzuiginstallatie) die je voor de grote zuigbeurten gebruikt. Deze steelstofzuiger is een welkome aanvulling voor de snelle dagelijkse plaatselijke schoonmaak zoals stuk vloerbedekking, kleden, dode vliegen en spinnen, gemorste suiker, kruimels of scherven, zandschoenen, inloopmat, stoelzittingen, enz.
Na deze thuistest gaat er nu ook een mee naar de stacaravan, misschien de 24V versie die nog meer zuigkracht zou hebben, maar die is ook €50 duurder.

Prijs €199 voor de Multireach Ion XL is beslist waar voor je geld!

Pluspunten

• snoerloos en zonder slang
  • degelijke uitvoering
  • handig in gebruik
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• kleur
  • hulpstukken op lader ipv berging op apparaat zelf